5 principii moderne de business


Internetul si tehnologia schimba lumea afacerilor cu o viteza uimitoare. Iar domeniul in care eu activez de o viata – marcom, marketing si communicare – este unul dintre cele mai afectate. Din nevoia permanenta de a taia costuri, de a fi flexibil (piata este din ce in ce mai imprevizibila) si de a tine pasul cu inovatia tehnologica mi-am formulat un set de principii pe care sa le am in vedere indiferent de ce proiect sau afacere m-as ocupa.

 

 

  1. Nu investi intr-un spatiu de birouri daca acesta nu este cu adevarat necesar

In ziua de astazi, un spatiu in care oamenii sa stea pe un scaun la birou o zi intreaga mi se pare inutil. Toata lumea are computer, exista solutii tip cloud pentru stocare de date, exista wi-fi la tot pasul. Plus telefoane mobile inteligente. Clasicul birou imi pare ca este doar o cutuma ramasa in mintea noastra doar fiindca asa ne-am obisnuit. Si, fireste, un cost de multe ori inutil.

 

  1. Angajeaza cat mai putini oameni posibil. Cea mai buna cifra este zero

Principiile moderne de HR arata ca motivatia oamenilor, in special a celor buni si cu o anumita pregatire, are foarte putin de-a face cu statutul de angajat cu salariu fix. Dimpotriva, oamenii fac treaba mai buna atunci cand sunt tratati ca parteneri. Daca este asa, atunci de ce sa nu ii iei parteneri cu adevarat? „Flat fee plus performance bonus” este principiul care face minuni atunci cand vorbim despre motivatia financiara.

 

  1. Comunica permanent

Comunicarea a devenit o activitate pe care trebuie sa o ai in vedere 365 e zile pe an. Si care trebuie neaparat incredintata profesionistilor. Nu este un moft, si nu se poate face doar atunci cand ai chef. Companiile care nu comunica permanent risca sa nu mai fie ascultate nici atunci cand au ceva important de spus. Iar cand vorbesc despre comunicare, ma refer la ambele sensuri. Adica nu trebuie doar sa vorbesti, ci si sa asculti. Si sa raspunzi atunci cand esti intrebat. Este uimitor cat de multi oameni in functii de top nesocotesc aceasta regula banala.

 

  1. New business nu se face in business meetings

Intalnirile de business sunt extrem de importante. Dar ele sunt pentru munca efectiva, nu pentru prospectiuni in vederea gasirii de clienti noi. New business se face la restaurant, la club, la piscina, la evenimente. Suntem fiinte sociale si ne place sa avem relatii cu cei asemenea noua, pe care chiar sa-i simpatizam.

 

  1. Imparte beneficiile cu colaboratorii si reducerile de costuri cu clientii

In ciuda replicii lui Gordon Gekko din filmul Wall Street, „greed is good”, lacomia nu mi se pare o calitate in afaceri. Ceea ce urmaresti este crearea unei retele in jurul companiei tale. Daca tintesti doar o rata mare a profitului, mai devreme sau mai tarziu, cineva care se multumeste cu mai putin iti va fura mancarea de pe masa. Plateste-ti bine colaboratorii si ofera preturi bune clientilor! In felul asta vor face ei eforturi sa lucreze cu tine si nu invers. Iar asta iti poate salva o multime de resurse care in final inseamna tot bani.

 

Sunt curios ce parere aveti despre aceste principii. Sunt ele valabile, sau ma insel? De asemenea, poate ma ajutati sa completez lista cu alte bune practici care stiti ca functioneaza. Rubrica de comentarii va sta la dispozitie.

 

8
Distribuie

Lasa un raspuns