După eliminarea timbrului de mediu, România s-a umplut de mașini la mâna a doua! Ca urmare a acestui fenomen, traficul în marile orașe prospere a devenit un coșmar. Guvernul este și el destul de generos cu amatorii de mașini, oferind prin programul „rabla” o sumă de 6.500 de lei in schimbul casării unui autoturism mai vechi de 11 ani și a cumpărării unuia nou. Dacă noua achiziție are un motor hibrid, suma oferită de stat poate ajunge chiar până la 20.000 de lei, iar dacă este vorba despre una 100% electrică, se pot obține chiar 45.000 de lei.
Cu toate aceste condiții extrem de avantajoase, orientarea populației se face încă preponderent către autoturismele second-hand. Contează mai mult, se pare, prețul inițial de achiziție decât costurile totale generate de un autoturism mai vechi. Tendința europeană de renunțare la mașinile diesel se pare că nu are nici ea ecou în România. Motorul diesel se află încă între preferințele românilor, datorită consumului său mai scăzut și cuplului mai mare la turații reduse. În situația actuală, este greu de crezut că poate interveni în piață vreo schimbare majoră pe termen scurt. Totuși, poluarea excesivă a orașelor noastre rămâne o problemă gravă care va trebui rezolvată.
Mașină nouă sau second hand? Cum e mai avantajos?
În orice caz, se poate spune că românii își iubesc cu adevărat mașinile. Totuși, automobiliștii se împart și ei în două tabere: cei care cumpără mașini noi, și cei care vânează chilipiruri la second hand.
Care este cea mai bună formulă de achiziție a unui autoturism și care sunt capcanele fiecăreia dintre variantele disponibile aflăm de la Alex Șeremet de la BMW România și Robert Stan de la Capital.