Categorii
Business Life

CrossFit mania loveste Romania

Cel mai la moda antrenament in America este cel numit CrossFit. Probabil ca aceasta comunitate are cea mai mare dezvoltare din lumea fitness-ului din ultimii ani. Motivul? Un model de business extrem de simplu si niste antrenamente care dau rezultate.

In primul rand, trebuie spus ca acest CrossFit nu este un sport, ci o marca inregistrata. Ea ii apartine lui Greg Glassman, care a infiintat in 2000 compania CrossFit Inc. alaturi de sotia sa de atunci, Lauren Jenai. Intre timp, cei doi s-au despartit iar Glassman a reusit sa cumpere actiunile detinute de fosta sotie gratie unui imprumut de 16 milioane de dolari, care demonstreaza gradul de incredere al investitorilor in acesta companie.

Cum functioneaza afacerea? In primul rand, pe langa traditionalele cursuri de certificare a instructorilor, Glassman ofera licente de functionare sub denumirea CrossFit tuturor celor care vor sa-si deschida o sala de antrenament in acest stil. Taxa nu este prohibitiva – se percep doar cateva sute de dolari pe an – iar conditiile de licentiere nu sunt deloc stricte. Practic, in functie de posibilitatile investitorilor, sala poate fi mica sau uriasa, aspectul ei este neesential si nu sunt necesare conditii anume pentru vestiare sau receptie. Accentul cade doar pe dotarile strict necesare pentru efectuarea unui antrenament CrossFit de calitate. Daca este asa, de ce n-ar fi posibil ca oricine sa-si deschida o sala fara sa plateasca licenta, doar copiind modelul de pe internet? Secretul sta chiar in numele acestui concept, care este marca protejata. Iar Glassman se bucura de asistenta unei armate de avocati care nu au alta misiune decat sa dea in judecata pe oricine este surprins ca foloseste denumirea CrossFit fara autorizatie oriunde in lume. Iata inca o afacere in care brandul se dovedeste a fi principalul asset al unei companii si care demonstreaza puterea marketingului in business. Iar banii au inceput sa curga catre buzunarele lui Glassman din procentele pe care le negociaza din vanzari de echipament sportiv sub denumirea CrossFit, line-extensions precum CrossFit Kids, CrosFit Football sau evenimentele CrossFit Games care se tin in fiecare vara incepand din 2007.

M-am apucat de curand de acest tip de antrenament care imbina elemente de antrenament pe intervale (HIIT – High Intensity Interval Training), haltere, gimnastica si alte sporturi mai mult sau mai putin conventionale. Tot ce pot sa va spun este ca endorfinele pe care le simt in corp dupa fiecare antrenament fac viata sa para extrem de frumoasa si toate problemele rezolvabile. Asa am inteles de ce extrem de multi CEO din State isi rup din programul de business pentru vizita la sala. Un alt beneficiu urias pe care il percep este imbunatatirea posturii (am avut inca din liceu o pozitie cocosata, cu umerii cazuti) pe care nu am reusit sa o rezolv pana acum cu niciun alt fel de antrenament. Asa ca in urmatoarele luni ma veti gasi de doua ori pe saptamana la sala CrosFit Groove, deschisa de curand de niste amici. Daca vreti sa incercati, cautati-i pe Facebook sau Google. Primul antrenament este gratuit iar preturile sunt inca foarte, foarte prietenoase. Garantez ca nu o sa va para rau.

 

4 răspunsuri la “CrossFit mania loveste Romania”

Cum aflu dacă o sala este licențiata Crosfit , la noi in bloc a funcționează o sala care s-a numit Crossfit Cluj Napoca dar acum și-a schimbat numele in X-FIT dar in continuare își face reclama pe internet ca și CROSSFIT CLUJ NAPOCA si din comentarii și recenzi reiese ca respectiva sala face exerciții Crossfit !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.